Neslēpšu, ka es par uzņēmumu "Astronomer" un viņu mākslīgā intelekta risinājumiem iepriekš nebiju interesējies, kaut pieļauju, ka esmu tos daudz izmantojis nezinot, tāpat kā daudzie digitālās pasaules iedzīvotāji. Taču šoreiz es vairāk gribētu pievērsties sev tik tuvajai sabiedrisko attiecību un krīžu komunikācijas jomai. Jā, es gribētu būt "Astronomer" krīzes komunikācijas menedžeris šādā laikā un vietā. Tik izaicinoši!
Neesmu arī "Coldplay" fans, pat nemācētu nekļūgi atšķirt, kuras ir šīs grupas dziesmas, taču noteikti esmu tās dzirdējis skanam un novērtējis par labām. Neesmu arī jebkādas "Santa-Barbara" fans un ne man moralizēt par citu attiecībām, arī citiem iesaku vairāk domāt par savējām, nevis tā vietā izdzīvot kaut ko attālu un virtuālu.
Protams, ka tā bija krīzes situācija un krīzes komunikācija, jo uzņēmuma iepriekš plānotā dienaskārtība bija atcelta pēc "Coldplay" koncerta un tur skūpstu kamerā pieķertā, bet vēlāk atlaistā izpilddirektora un personāla vadītājas. Jā, arī daudzas sporta un izklaides zvaigznes atteicās no sponsorēšanas kontraktiem, aizbildinoties ar paziņojumiem par ģimeniskām vērtībām.
Par sponsorēšanas kontraktu atsaukšanu gribētos mazliet izvērstāk, jo arī tā ir piekritīga sabiedrisko attiecību jomai. Šāda kontraktu atsaukšana ir jau kā tendence. Neticas, ka paši moralizētāji tiešām ir tik svēti, tas vairāk izskatās pēc izpatikšanas publikai uz pagrimušā līdzšinējā partnera rēķina. Ja jau tik svēti, lai atdod atpakaļ arī visu to, ko iepriekš saņēmuši un izmantojuši! Un pašiem jābūt gataviem, ka arī sponsors var tieši tāpat izmantot sportista zaudējumu, negadījumu vai nesavaldīšanos arēnā, lai atsauktu kontraktu un spodrinātu savu tēlu uz pakritušās zvaigznes iepriekšējā mirdzuma rēķina! Attiecību patiesums tiek pārbaudīts grūtībās un es negribētu šādus partnerus…
Tikmēr "Astronomer" sāka sekot ļoti daudzi interesenti visā pasaulē, paceļot uzņēmuma atpazīstamību nebijušos augstumos. Un šī interese tika ievirzīta uzņēmumam vajadzīgajā gultnē, pārvēršot defektu par efektu. "Astronomer" nevis aizsargājas, bet pārņem iniciatīvu un paši uzbrūk - ļoti pareiza taktika. Nedrīkst ierauties čokurā tālākajā stūrī, tā vietā jābūt telpas centrā, diktējot noteikumus pārājiem.
Bet kritizēt varētu “Astronomer" interneta mājas lapu, kura arvien ir ērta un saprotama tiem, kas jau zina par organizāciju un tās produktiem, bet ir kā rēbuss pārējiem. Tā ir globālā tendence, sevi prezentējot paļāvībā kā visiem zināmu, izpatīkot savām ambīcijām, nevis tam, ko interesents gribētu uzzināt. Un tā rodas tās tukšās frāzes par labāko un ilgtspējīgāko produktu, bet tā arī nesaprotu, vai uzņēmums cep kūkas vai ražo patronas.
Galvenais vēstījums par “Astronomer" viņu pašu interneta lapā: “Vienota DataOps pieredze”. Vai visi zina, kas ir “DataOps”? Izrādās, “DataOps” ir “labākās prakses kopums par procesiem un tehnoloģijām, kas apvieno integrētu un uz procesu orientētu programmatūras inženieriju, lai uzlabotu kvalitāti, ātrumu un sadarbību, kā arī veicinātu nepārtrauktas pilnveidošanās kultūru datu analīzes jomā”. Ja tā, tad kā par to vēl var būt vienota pieredze? Šablons, kādu mēs arī Latvijā bieži sastopam, tai skaitā radoša kreativitāte, tirgus orientēts mārketings un tamlīdzīgi…
Interneta lapu mainīt citkārt nemaz nav tik viegli, kaut šķietami tas ir tik vienkārši. Mēdz būt pārāk daudz integrācijas ar citām lapām, datubāzēm, pārdošanas rīkiem. Vieglāk ir pamainīt akcentus sociālajos tīklus, mediju publikācijās. Un to “Astronomer" veiksmīgi dara, tai skaitā uzsākot sadarbību ar aktrisi Gvinetu Paltrovu, papildus publicitāti iegūstot ar faktu, ka viņa ir "Coldplay" solista Krisa Mārtina bijusī sieva. Man patīk!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru