piektdiena, 2024. gada 12. jūlijs

Ar kura zīmola auto "dalīties" naktī no Rīgas uz Jelgavu?

Daudz esmu dzīvē jau izmēģinājis, bet līdz šim nebiju braucis ar “Bolt Drive”, “Fiqsy”, “CityBee” vai “CarGuru” automašīnām. Līdz pienāca brīdis kādā naktī, kad savu auto biju atstājis Jelgavā pie Cukurfabrikas stacijas, bet pēdējo vilcienu no Rīgas biju nokavējis. Cita starpā, es arvien nesaprotu, kā tas iespējams, ka nav nekāds sabiedriskais transports, kaut par dubulto tarifu, lai naktī no Rīgas uz tās tuvumā esošajām pilsētām vienalga kurā virzienā. Nu, kaut viens autobuss, piemēram 2 vai 3 naktī... 


Iesākumā jau sāku plānot palikšanu pie māsas un dēla, kas dzīvo Rīgā, Teikā. Bet neērtība, jo nākamā dienā ieplānots atkal braukt uz Cēsīm, taču līdzi nav ne tīrs apģērbs, ne zobu birste. Un ārā jau nakts. Īstais brīdis, lai izmēģinātu koplietošanas auto.


Pirmā izvēle bija "Bolt Drive", jo man "iPhone" jau bija "Bolt" aplikācija, iepriekš lietojot skrejriteņus Rīgā un Jelgavā. Atlika vien pievienot tiesības un savu bildi. Taču tas nenotika tik raiti, kā biju iecerējis. Tiesības un savu fotogrāfiju centos autorizēt kādas 5 reizes, bet neveiksmīgi. Jau iedomājos, ka varbūt tas nemaz nav iespējams naktī. Sazvanīt "Bolt" arī nevienu nav iespējams, bet atbildē par neveiksmīgi autorizāciju ir tik vien kā paziņojums, ka dokumentu verifikācija nav izdevusies. Jau sāku domās atteikties no izvēles par labu "Bolt", meklējot alternatīvas. 


 Piezvanīju "CityBee", viena no viņu priekšrocībām ir iespēja viņiem piezvanīt, turklāt, pacēla ātri, laipni atbildēja. Vienīgā problēma - mans galamērķis esot Jelgava. Braukt jau varu, bet pie plānotā tarifa ap 20 eiro man ir jāpieskaita klāt vēl 9 eiro par braukšanu uz Jelgavu. Nē! Gan tāpēc, ka žēl 9 eiro, kas ir liela nauda, gan nepatīkama tā sajūta, ka mans potenciālais brauciens uz Jelgavu tiek vērtēts teju kā toksisks, sliktāks nekā brauciens uz Daugavgrīvu, piemērām…


Bet tikmēr es jau biju nokļuvis gaišā telpā, nolēmu mēģināt autorizēt savas tiesības pie "Bolt Drive" vēlreiz. Izdevās. Un laikam vaina bija nevis tiesībās, bet apgaismojumā, jo īpaši manas fotogrāfijas fonā. Uzmeklēju tuvāko auto Teikā, un devos uz Jelgavu, priecājoties, ka Cukurfabrikas stacijas stāvlaukums, kurā mani gaidīja mana automašīna, bija zaļā zona, kurā bez papildus maksas var pabeigt braucienu. Bet, nē, tomēr pārsteigums, jo arī pie "Bold Drive" brauciena man tika pierēķināta summa 5 eiro par “Intercity drop-off fee”. Ar šo nebiju rēķinājies, tāpēc nepatīkami. Gan to pašu 5 eiro dēļ, gan tāpēc, ka neizprotami, kāpēc no Rīgas uz Jelgavu ir 5 eiro klāt, kamēr no Jelgavas uz Rīgu ne. Un kāpēc Jūrmalā ir nevis 5 eiro, bet tikai 2 eiro, savukārt Liepāja ir 10 eiro... Kas tas par jaunu Latvijas pilsētu reitingu?


Bet tik un tā prieks, ka esmu verificējis savas tiesības ar "Bolt Drive", jo tagad šo pakalpojumu varēšu izmantot citās Eiropas valstīs, kas ir "Bolt" priekšrocība pār citiem Latvijas auto koplietošanas zīmoliem.


Tikmēr no Jelgavas uz Rīgu un atpakaļ kā vislabāko piedāvājumu esmu apzinājis "CarGuru", kas savā komunikācija ar klientiem akcentē, ka par braucienu uz un no Jelgavas, nav nekāda papildus maksa. Citkārt naktī vai braucot no lidostu, izmantošu "CarGuru". Vienīgā problēma, ka "CarGuru" zaļā zona Pārlielupē ir ierobežota, taču ceru, ka jau drīz auto varēs novietot arī pie Cukurfabrikas stacijas, ne tikai pie Jelgavas slimnīcas. 


Jā, 20 eiro par braucienu no Jelgavas uz Rīgu vai atpakaļ nav lēti, jo īpaši dienas laikā, kad ir citas alternatīvas. Bet naktī vienīgās alternatīvas ir taksometrs vai tuvinieku iesaistīšana, tādējādi izbojājot viņiem naktsmieru. Koplietošanas auto ir ļoti labis risinājums, bet posmā Rīga - Jelgava kā labāko risinājumu pagaidām esmu atradis "CarGuru".

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru