ceturtdiena, 2024. gada 4. jūlijs

Sods par ātrumu zem 10 km/h mazinās bojā gājušo skaitu?


Progresīvi? Nē, protams! Regresīvi un represīvi! Kaut kas mainīsies? Nē, taču! Un redzot šādu stilu, ir skaidrs, ka būs arvien sliktāk ne tikai uz Latvijas ceļiem, bet arī citos Latvijas atpalicības rādītājos. Gluži kā Krievijā, pēc kārtējās nejēdzības ir izrādīšanās preses konferences, bravurīgi tēviņi kaut ko tūlīt ātri slēgšot un sodīšot.


Tiešām soda celšana par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h stundā var ietekmēt to, lai novērstu bojā gājušo skaitu? Muļķi ar iniciatīvu vai arī ciniski manipulatori, taču abi varianti vienādi slikti.


Ir lietas, par kurām tiešām būtu palielināmi sodi, tai skaitā nepiesprādzēšanos, tai skaitā telefona lietošanu pie stūres, pat ne par zvanīšanu, bet ziņu lasīšanu un rakstīšanu. 


Jau tāpat ir daudz tās vietas uz Latvijas ceļiem, kur ierobežojumi ir tikpat politiski, tamdēļ nejēdzīgi, vēl vairāk graujot paļāvību un ticību, ka būs labāk. Redzamas ir vien rūpes par naudas iekasēšanu, nevis rūpes par satiksmes drošību.


Var, protams, pēc katras avārijas, rīkot preses konferences un samazināt pieļaujamo braukšanas ātrumu par 10 km/h, tā, ka drīz uz Jelgavas, Ogres vai Siguldas šosejas 2 joslās varēs braukt tikai ar 30 km/h. Un tad būs drošāk?


Cituviet satiksmes ministri lepotos, ka ceļš starp pilsētām top ātrāks un drošāks, taču Latvijā, piemērām, uz Jelgavas divjoslu ceļa tiek izprojektēti un uzstādīti četri luksofori. Un tas viss uz tā paša ceļa, kas jau n-to reizi ir pārrakts…


Vēl nesen tika pārrakts pārvads Jelgavas šosejas krustojumā ar Rīgas apvedceļu. Sacerējos, ka no Rīgas apvedceļa varēs nobraukt ne 90 grādu bīstamajā leņķī, bet uzbraukšana uz Jelgavas šosejas Jelgavas virzienā būs ar adekvātu ieskriešanās ceļu. Bet nekā! Vieglāk būs uzskaitīt negadījumus, pēc tam ierobežot ātrumu. Kamēr ne visur ātrums ir ierobežots līdz 20 km/h, satiksmes ministram ir handikaps un rīcības arsenāls…


Vai kāds no tiem ceļu projektētājiem pats ir mēģinājis no Ikšķiles uzbraukt uz Ogres šosejas Rīgas virzienā? Jā, var arī te ierobežot šosejas ātrumu līdz 30 km/h, salikt vēl vienu radaru klāt, bet vai no tā izbraukšana būs drošāka? Ir, taču, jābūt kādam ar vārdu, uzvārdu un personas kodu, kurš par šādu risinājumu ir atbildīgs!


Kāpēc nevar vairāk rotācijas apļus kā uz Liepājas šosejās pie Tukuma vai Saldus, kas ātrumu samazina organiski? Tikmēr, piemērām, uz Jelgavas šosejas, gan pie Branku pagrieziena, gan Ozolnieku pagrieziena, sākumā ātrums tika ierobežots uz 70 km/h, tas nestrādāja, un tad tapa nākamais "progresīvais" risinājums - jau 50 km/h. Vēl nedaudz uzgaidām, vēl jau ir ko lemt, tai skaitā par 40 un 30 km/h...


Nesen mans paziņa no Liepājas cieta smagā negadījumā Dobelē, braucot no Jelgavas uz Liepāju, jo apmulsa ceļa vidū, ieraugot, ka pa kreisi ir Tērvete, pa labi ir Annenieki, nevis Liepāja. Kā tas ir iespējams? Tur tik daudz vietas, kur norādīt gan par Liepāju, gan Bausku, arī par Viļņu un Kauņu. Tāpat tur ir vieta arī rotācijas aplim. Pēc tam liepājnieki stāstīja, ka tieši tāpat arī no Jūrmalas Slokas, braucot uz Liepāju, nav nevienas norādes par Liepāju, bet par Kalnciemu, kas nav ne uz tā ceļa, pat ne uz Rīgas - Liepājas šosejas.


Un kā rīkoties lietuviešiem, kas caur Iecavu un Jelgavu brauc uz Jūrmalu? Norādes ir par Kalnciemu, kas arī nemaz nesanāk pa ceļam. Kā tas iespējams, ka es to pamanu, bet atbildīgie ierēdņi izliekas neredzam?

 

Jūnijā man sanāca izbraukāt gan pa Lietuvu, arī Poliju, Vāciju un Igauniju. Piemērām no Leipcigas līdz par Rīgai es varēju atbraukt bez navigācijas, paļaujoties uz ceļa zīmēm. Vai tas būtu iespējams Latvijā? Tad varbūt vispirms būtu jāpārskata, cik idiotiski ir organizētas ceļu norādes. Vai līnijas ir iekrāsotas? Vai zīmes nav mulsinošas?


Ceļi ir kā vizītkarte, arī kā spogulis. Arī Latvijā. Mūsu ceļi ir haotiski, nesakopti, bet kur krūmos ir kāds policists vai radars... Tieši tāpat kā citās jomās, kur noteikumi ir apzināti samudžināti, tā, ka bez korupcijas vai savtīgām attiecībām neiztikt. Un es nezinu, kas ir sākums - vai šādi ceļi un šādi ierobežojumi ietekmēt citas jomas, vai arī ceļi ir tādi tāpēc, kā tādus mēs tos esam pelnījuši un vēlamies...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru